• Accountenz, breda mmpb 2
  • kantoor accountenz, breda
  • kantoor accountenz, breda (2)
  • algemeen 18
  • algemeen 16

Voucherregeling financiële analyse Gemeente Breda (verlengd tot 1 januari 2021)

Voucherregeling financiële analyse Gemeente Breda (verlengd tot 1 januari 2021)

De Gemeente Breda biedt in samenwerking met een groot aantal Bredase accountantskantoren, waaronder accountenz, breda , een voucherregeling aan. Met de regeling kunnen ondernemers door één van deze accountantskantoren een goede financiële analyse laten maken. De analyse geeft in een beknopt adviesrapport aan of een organisatie perspectief op continuïteit heeft, inclusief aanbevelingen voor essentiële vervolgstappen.

Corona heeft een flinke impact op Bredase ondernemers. In eerste instantie maakte je je misschien zorgen over kortlopende liquiditeit. Nu komen daar wellicht continuïteitsvragen op middellange- en lange termijn bij. Gemeente Breda biedt hiervoor een aantal instrumenten aan waaronder begeleiding door een casemanager van Business Coach Breda. De casemanager begeleidt u bij de vraag of uw bedrijf perspectief heeft, is op de hoogte van alle regelingen en kan adviseren om gebruik te maken van vouchers voor een goede financiële analyse. Deze voucherregeling kan u helpen om erachter te komen of er voldoende perspectief op continuïteit is. Op deze pagina vindt u de voorwaarden van de voucherregeling.

Voor wie

  • MKB bedrijven of instellingen gevestigd in Breda, met minimaal 5 werkzame personen.
  • Andere instellingen die worstelen met een continuïteitsvraagstuk. Bijvoorbeeld: culturele instellingen, wijk- en buurtcentra, sportorganisaties, etc.
  • De voucherregeling is verbonden aan begeleiding door een casemanager van Business Coach Breda. Deze coach begeleidt de ondernemer in de onderzoeksvraag of het bedrijf nog perspectief heeft en hoe er verder kan worden gegaan. In dit proces bepaalt de coach met de ondernemer of het aanvragen van een voucher wenselijk is. Begeleiding door de casemanager is gratis. Wanneer u nog niet over een casemanager beschikt, neem dan contact op met het ondernemersteam van de Gemeente Breda.
  • Een aanvraag VFAB wordt gedaan door ondernemingen en instellingen die serieuze twijfels hebben over de continuïteit van hun organisatie als gevolg van de coronacrisis. Of onvoldoende zicht hebben op de manier waarop de kans op continuïteit kan worden vergroot.

Het rapport bevat

  • Ondersteuning bij het opstellen van een (liquiditeits-)prognose voor 2020 en 2021.
  • Doorrekening van de impact van de coronacrisis en de genomen en te nemen maatregelen op de prognose.
  • Vaststelling van eventuele liquiditeitstekort in verschillende scenario’s.
  • Advies over de te nemen maatregelen in de diverse scenario’s.
  • Indien discontinuïteit dreigt ontvangt u tevens juridisch advies over de mogelijke impact voor u en uw schuldeisers.

Procedure  

  • Het verzoek voor een voucher komt binnen bij de Gemeente Breda (inclusief akkoord voor eigen bijdrage van € 250).
  • De gemeente toetst aan de voorwaarden (inclusief akkoord casemanager) + stand van zaken gerealiseerde aantallen.
  • Bij positief besluit stuurt de gemeente een bevestigingsmail naar aanvrager.
  • Naam wordt vervolgens doorgezet naar accountant of adviesorganisatie: deze maakt binnen 2 dagen een afspraak en heeft de inspanningsverplichting om binnen 2 weken na de afspraak het adviesproduct op te leveren.

Voorwaarden

  • We gaan er vanuit dat de administratie is bijgewerkt en er een jaarrekening 2019 in concept is opgesteld en ter beschikking staat. Het is niet de bedoeling om de administratie op orde te gaan brengen.
  • Er worden maximaal 30 vouchers beschikbaar gesteld, en het loket staat vooralsnog open tot 1 januari 2021.

 

Heeft u vragen naar aanleiding van de Voucherregeling? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Accountant inschakelen

Accountant inschakelen

U bespaart tijd, verhoogt uw omzet en voorkomt boetes. Uw boekhouding en jaarrekening uitbesteden aan een accountant is vaak voordeliger dan zelf doen en laten controleren.

Daarom kiest u ons

  • financiële én fiscale specialisten
  • veel specialismen onder één dak
  • unieke branchekennis
  • informeel en laagdrempelig
  • horizontaal toezicht (zekerheid)
  • online klantenportaal (makkelijk)
  • intensieve startersbegeleiding
  • scherpe tarieven

Vragen? Bel 0161 - 43 15 99

Fiscaal advies inwinnen

Fiscaal advies inwinnen

U betaalt zo min mogelijk belasting en loopt geen fiscale risico´s. Het inwinnen van fiscaal advies levert in 4 van de 5 situaties financiële voordelen op.